Mida on mulle andnud reisimine

Alustasime suviste väljasõitudega  Eesti erinevatesse paikadesse. Kahe suvega jõudsime mandri-Eestile tiiru peale teha.

Saaremaal Orissaare kummalisel staadionil. Saarlastel seda huumorisoont ikka on

Talvel sõitsime mööda jääteed Hiiumaale ja suvel külastasime Saaremaad. Neljandal suvel järgnes reis Lätti, ja seejärel õnnestus teha reis Itaaliasse. Sealt tulime tagasi juba nii sügavate reisielamustega, mis viisid meid elus justkui uuele tasandile. Varem nädalavahetustel ööklubides hängimine tundus olevat mõtetu. Otsustasime enam mitte raisata oma raha pidutsemiste peale, vaid see kokku koguda ja siis teha aastas mõni kaugem reis. Itaalia reisielamused olid sügavad. Olime ju näinud midagi teissugust, kui meid kodumaal ümbritseb. Lend üle Alpide, Milanos ühel maailma suurimal staadionil Meistrite Liiga jalgpallimelu ja Veneetsia, kus pole liiklusmärke ja autoteede asemel vooklevad jõed ning ainus võimalus liiklemiseks on käia jala või sõita paadiga.

Paadimees Veneetsias. Võimalik, et käis kodus lõunal ja tõttab tagasi tööle

Tagasi tulles pühkisin piltlikult öeldes silmi ja küsisin endalt kas oli see nüüd unes või ilmsi. See tundus nii huvitav, et ütlesin südames: Jumal miks sa nüüd kohe sellist maad näitasid, nüüd enam edaspidiseks midagi uut avastamiseks ei jäägi. Oli tunne nagu oleks käinud ära maailma otsas. Hiljem gloobuse pealt nähes, et Itaalia on siiski vaid sõrmeulatuse kaugusel kodumaast ja peale selle on veel suur-suur maailm mis on täis ahetama panevaid kohti. Olin nagu multifilmitegelane, reisimees konn, kes käis ümber oma tiigi ja mõtles, et ta on nüüd kogu maailma ära näinud. Koju jõudes jagasin suure vaimustusega oma reisimuljeid kõikidele sõpradele ja tuttavatele. Karmani peo ees kohtasin üht tuttavat, kes töötas rahvusvaheliste vedude autojuhina. Tema peatas minu hoogsa kõne ja ütles, et on läbi sõitnud kogu Euroopa riigid. Algselt mõtlesin, et see juba on midagi! Hiljem aga sain aru, et see pole see reisimine mis mind oli äsja rabanud. Vurades mööda kiirteid võib läbi autoakna näha küll mõningaid suurepäraseid maastikuvaateid, aga see on siiski väga pinnapealne maaga tutvumine. Eks reisijaid on mitmesuguseid. Mõnede eesmärk on kogu nädala lebada kuumal rannaliival ja omada võimalikult rohkete tärnidega lukshotelli. Tavaliselt sellist tüüpi turistid maksavad reisibüroole raha ja nad tahavad, et nende eest on kõik ära tehtud. Ta läheb mugavalt lennukile, sihtkohas on tal vastas buss ja reisikorraldaja. See on talle väga mugav, aga kindlasti jääb ta ilma suurepärasest võimalusest oma reis ise luua.  Põnev enne reisi kodutööd teha! Õhtuti internetist uurida välja vaatamisväärsused mida külastada, panna paika ajakava ja organiseerida transpordivahendi piletid, või broneerida rendiauto.  Teha endale enne reisi selgeks selle maa ajalugu ja saada aimu nende kultuurist. See annab reisimisele palju sügavama tähenduse ja võimaluse sulanduda kohaliku omapäraga nii, et võiks lausa öelda: „Ma pole turist, ma elan siin“

2006.a Barcelonas

Reiside ettevalmistamisel on suureks abiks programm Googel Earth. Seda keerutades saad sihtkohast aimu, ning kohale jõudes tead kus miski asub.

Samuti on elu andnud mulle võimaluse ühendada reisimine hobiga. Juba viiendat aastat käime sõpradega mägedes lumelauda sõitmas. Meil on ühendatud reisimine, sport ja kvaliteetne puhkus.

Lumelauareisid pakuvad sportimisvõimalustele lisaks kvaliteetset lõbu ja lõõgastust

Maailm on suur ja täis hämmastavaid kohti. Elu, aeg ja majanduslikud võimalused aga piiratud. Sellele mõeldes väldin külastada samu kohti mitmekordselt. Euroopa piirest pole veel välja saanud, aga mõned huvitavad sihtkohad on oma aega ootamas. Nii nagu on kasvanud reiside geograafilised mastaabid, on laienenud ka vaimsed arusaamised elust. Mõned tuttavad on öelnud, et selline reisimine on rahapõletamine. Minu arvates on rahapõletamine hoopis kõige otsesemas mõttes suitsetamine. Aastas hoiab mittesuitsetaja kokku ligi kaksteist tuhat krooni. See on aga raha mille võiks panna hoopis Alpireisi peale. See annab võimaluse ligi kolme tuhande meetri kõrguselisel mäel olles imelist vaadet nautides oma kopsud puhast alpiõhku täis tõmmata ja mõelda millises imelises maailmas me elame.

Rubriigid: Reisid. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.