Šveits, Flims Laax Falera

2010 TALVETRALL TOIMUB ŠVEITSIS

Flims Laax Falera

www.laax.com

Laax sai avastastatud lumelaua raamatust, mille Merkelt jõuludeks oli saanud. Eesti bürood reise ei korralda ja ilmselt enamus pole sellest kohast midagi kuulnud.  Googeldades sattusin ühe Eesti grupi blogile, kes käisid seal eelmine aasta ja veel ühe neiuni, kes on käinud Laaxis laualaagris. Neilt sain meilitsi positiivseid muljeid ja veel mida tasuks seal olles tähele panna. Nagu näiteks, et valesti parkimine võib minna maksma 400CHK. ( 1CHK= 10.68 EEKi )  Meil oli hotelli all oli korralik maaalune parkla. Nädal parkimist maksis 1000 eeki. Bussiga ajasime sealt välja selle aja sees vaid korra, kui käisime kõrval külas Flimsis.   “Laud alla, laud alt ära” see tähendab, et hotelli juurest sai tõstukiga mäele ning koju tulles sai lauaga peaaegu hotelli ukseni sõita.

LAAX is on euroopa kõvemad lumelaua pargid, seal toimub ka BEO (Burton European Open). Kõrgeim mägi on 3018m ja radu on kokku 220km.
Palju on räägitud: Šveits on kallis. On ikka või? Eelarveks sain nagu teistegi alpiriikide puhul 12-13 tuhhi
Mäepiletid 6 päeva 210 euri = 3360 eeki, Majutus 3600 eeki, Küte+teemaksud ~ 2600eeki, Söök, jook, t-särk 2000

14 – 21 Märts 2010 Let`s Laax  😉 …ma tean küll et see pole inglise keeles korrektne, aga nii see kõlab hästi

Suveniir:

Traditsiooniliselt viisime omalt poolt kaasa majutusele kingituse. Lauri sepistas seekord vana kaariku rummutükile LAAX. Laaxi enda suveniiridega on aga suht kitsas. Kui Prantsusmaa La Plagne oskas iga väiksema asjalegi külge panna oma päikseprillides päkapiku logo ja kõike sellisel viisil müüa, siis Laax on sellega võrreldes täielik null. T särk maksis 49 franki~ 525 eeki

Selline tädi võttis meid vastu. Laual Lauri sepistatud suveniir mille hotellile kinkisime.

Majutus:

17 Oktoober bronnisime majutuse, …5 kuud ette.
Laaxi majutused on super coolid. Näiteks Arenal Flims: www.arenaflims.ch kus on teemalised toad, või Riders Palace www.riderspalace.com mis on maailmas üks stiilsemaid lumelaudurite hotelle. Betoonist hotellis olevat tubadel maast laeni aknad, kus avanevat vaated alpidele. Meie valik on äsja valminud kuubikukujuline Rockresort www.rocksresort.com kuna seal on korterid kööginurgaga, mis on meile oluline. Pealegi saime 5 kuud ette bronnides 20% hinnas alla. Nägu maksis 3480 eeki. Lisaks võtsime 137 eeki maksva kindlustuse, mis peaks tagama raha tagastamise, kui mingil põhjusel tühistaksime broneeringu.
Rockresordi ehitusmaterjaliks olla kasutatud kohalikust alpist pärit kivi ja puitu. Originaalsuse pärast on hotell kantud ka maailma disaini hotellide nimekirja http://www.designhotels.com/hotels/europe/switzerland/laax/rocksresort
Meie apparment oli avar, pinda kokku 120ruutmeetrit. Luksust peegeldasid näiteks sellises asjad nagu vaikselt langev prilllaud, DVD mängija LCD telekaga, keraamiline pliit küpsetusahjuga ja kaks vannituba, üllatuseks avastasime neis ühes ka toimiva aurusauna.
Internetiühendus oli tasuta, või siis juba majutuse hinnas sees.

Rockresort, teine korrus oli nädalaks meie pesaks. 120 ruutmeetrit pinda

Ilm:

Esimesel kahel päeval sadas paksu lund ja oli nii paks udu, et lauatades oli kohat nähtavus max 10m. Sõita oli kehv ja kuna me ei näinud mis ees on, siis oli see ka ohtlik. Olime kaks päeva kohal olnud ja me ei teadnud absaluutselt kus me sõidame ja millised on ümbruskonnale vaated. Selle kõik korvas aga mitmekordselt taevast alla sadanud värske puuderlumi. Kolmanda päeva hommikul aga päike naeratas meile ja ülejäänud päevadel said näod  “mikihiire päevitused” (prillide ja kiivri tõttu päevitab ninaots ja põsed. Silmade ümber jäävad valged laigud)

Off piste:

Teise päeva hommikul alustasime kambas sõitu, mingil momendil me ei jõudnud Tõnise ja Valeri tempole järgi ja jäime maha. Lauri ütles, et sellise kiirusega sõites ei ole võimalik seda asja nautida. Jätkasime kolmekesti Lauri, Siim ja mina rahulikumalt, proovisime teha erinevaid trikke, sõita läbi metsatukkade ja endale märkamatult sattusime väljaspool rada.  Mu Option Travis Williams laud on freestyle jaoks valmistatud, varem olin sellega pehmes lumes sõitnud suure kangutamisega. Tuletasin meelde lumelauaraamatust loetud lauset: Pehmes puudris on kiirus sinu sõber. Toetasin veidi rohkem tagajalale, lasin hoo üles ja puuder kandis lauda, kohati oli tunne justkui hõljuks. See oli äge, lahe, mõnus, maru vahva jne. Jah kukkusime palju, kukerpallitades ise silmini lumes. Aga see ei olnud valus. Pehme lumi andestas palju enam, kui oleks seda teinud kõval rajal tehtud eksimus. Laskusime kogu päeva väljaspool radu luues loominguliselt uued jäljed puutumatu lumele. Vabadus!!! …ja see oli nii vahva, et päris lumelauduri tunne tuli sisse 🙂 Oleks igati tore, kui järgmiseks aastaks suudaks soetada ka spetsiaalselt puudri jaoks freeride laua. Mõned unistused vahest täituvad…

Selliseid vaateid nautisime

Park:

Laaxis jagub neid palju eri tasemega sõitjate jaoks. Kusagilt lugesime, et Laaxi half pipe on maailmas suurim. BEO võitis seal 2009.a Shaun White ja tänavu Vancouveri olümpia hõbe Peetu Piironen. Pooltoru seinad on ligi 6 meetrit kõrged ja ülemised ääred on pisut sissepoole kaldugi. ULME!

Siit need meistrid tulevad. Selle kotile hüpates võib julgelt kraade pöörata.

Lauri tegi seal backflipi ilusti ära

Tõnis oma Nitro laua talda näitamas

Freestyle Einsi moodi

Söök

Nagu eelminegi aasta võttis iga mees ühe päeva söögitegemise enda peale. Igaüks valis ise retsepti ja ostis toiduained. Selline viis annab igaühel võimaluse oma kamraade kostitada hea ja paremaga. Õhtuti olid lauad serveeritud supper maitsvate roogadega. Ahju olemasolu aitas sellele palju kaasa. Orkutis sattusin ühe kõhutantsija kodukale ja valmistasin sealt saadud retsepti järgi kana sinepikastmes. Kiidusõnad lähvad Tõnisele, kes muidu kodus süüa ei tee ja sööb Selverist ostetud valmistoitu. Laaxi jaoks oli ta aga spetsiaalselt kellegilt retsepti küsind ja enne reisi proovika valmistanud.

See aasta me päeval mäel ei söönudki, ainult mõne kosutava õlle libistasime
Kaitsmed:

Kiivrita sõitis veel ainult Siim ja peale Tõnise kandsime see aasta kõik seljakaitset, mis mul tuli kohe ka kasuks. Puudris sõites viskas mingi küngas jalad alt ära ja lendasin seljaga vastu paljanduvat kiviserva. Löök oli tugev ja selga tekkis sinikas, mõelda vaid mis oleks juhtunud kui seljakaitse poleks lööki enda peale võtnud. Seljakaitse maksis tühised 500 eeki. Kindlasti oleks vähemalt samasugune summa läinud ravimitele, lisaks oleks juba teise alpipäevaga sõidud sõidetud olnud. Siimu ja minul on kaitsepüksid. Lauril küünarnukikaitsmed ja minul põlvekaitsmed. Tõnis ütles, et kui nii vanaks saab kui ma, siis mõtleb ka seljakaitsmele.

Relax

Andenaator Nauri

Pidu:

Noortepäraseid hängimiskohti on Laaxis mitmeid. Pundiga käisime ühel õhtul Indy Baris ja viimasel ööl Riders Palaces. Riders Palace pidu oli nagu kunagised Liiva vibed. Alguses oli üsna ok, aga mitu tundi järjest elektro techno üksluiset kolinat kuulates viskas lõpuks pidu täiega üle ja marsisin Rockresorti magama. Võibolla oleks targem olnud oma kambaga ülemises lounges koht sisse võtta, aga nii ta läks. Klubis maksis 0,33l õlu 50 eeki. Sarrile suurimad tänud lahke kostituse eest!!!! (Sarri birthday on meil igaaastane inside joke)

Kokkuvõte: Laax

Kõigepealt  miinustest: Kõige pikem rada oli 17,4km. Lumelaudurile see suurt rõõmu ei valmistanud, sest vahepeal oli rada suht lauge ja hoo raugedes tuli laud alt ära võtta ja mõned meetrid edasi kõmpida. Samuti oli tobe, et kõige kõrgema mäepeale viis nööptõstuk. Üleval oli suht tuuline ja polnud just väga mõnus ligi paar kilomeetrit nööbi otsas olla. Tippu võiks ikka pink, või isegi kabiin viia.

Nüüd plussidest: Laax on lumelaudurite paradiis!!! Mäepeal on domineerivad lumelaudurid ja freestyle suusatajad. Ägedad pargid ja tohutud off piste võimalused tirivad sinna selliseid inimesi. Ükspäev 23.30 magama minnes viskasin aknast pilgu välja ja kaks tüüpi kõnnivad täies varustuses lumelauad käes. Ei tea kas nad siis tulid veel mäelt, või kusagilt aftekalt, aga äge vaade oli! Kui eelistad sõita väljaspool radu, siis Laax on sinu jaoks. Sellist offroad võimalust pole kusagil kohanud. Muidugi meile oli plussiks ka värskelt maha sadanud lumi.

Siimul oli Laax see aasta juba teine alpireis. Nädal enne Laaxi käis ta Mayrhofenis

Valeri on kes nalja teeb 😀

Kamraadid koos 3018m kõrgusel

Rohkem reisipilte: www.pilt.delfi.ee/user/snob

Reisivideo

Rubriigid: Reisid. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

1 Response to Šveits, Flims Laax Falera

1. Tanel ütles:

Väga tore koht tundub olevat!