Barcelona reisiblogi

Kirjutasime selle blogi eelkõige iseendale, aga kui huvi on, siis palun lugege. Sellest võib ka abi olla, kui plaanite reisi Barcelonasse. Meil on väga palju reisipilte. Kõik netti üles ei jõua, aga raske on ka midagi välja jätta, sest iga pilt on täis elamusi ja meenutab midagi sellest reisist.

Day 1

Reis algas kogunemisega poole 11-ks Tallinna Lennujaama.Lennuk väljus Tallinnast kell 12 00, ning algas reis Londoni. Gps-iga sai kiirust mõõdetud ja 250 km/h tõusid rattad õhku, keskmine lennukiirus oli 750 km/h.Lennu ajal nägime, kui kõrgel lendame, mis kiirusel ja mis riigi kohal. Reis kestis kolm tundi. Easyjeti lennukid olid seest väga puhtad ja paistis väga uus olevat. Maandusime Londonist 50km eemal Stanstedi lennujaamas. Tegime seal kõrval muruplatsil pikniku. Jõime viina ja sõime Balti kilu ja naljatasime niisama. Kell 17.30 algas

Stanstedi lennujaamas

Lend Barcelonasse. Väljas oli juba pime ja lennukiaknast oli väga ilus vaadata all olevaid tuledes linnu. Barcelona kohal nägime staadionit tuledes. Lennujaamast välja tulles olid kohe ees palmid ja õhk oli väga soe ja pehmelt mõnus. Rongiga sõitsime Estaciq de France faksalisse ja sealt leidsime hotelli üsna lihtsalt. Viskasime asjad hotelli ja kimasime linna peale. Mööda palmide alleed Columbuse kujuni ja sealt La Rambala tänale, mis elas täiega ööelu. Opi hakkas meeldima mustanahaliste prostituutidele, kes teda kuidagi ära ei tahtnud lasta. Esimesed emotsioonid Barcelonast olid meid kõiki väga üllatanud, …soe, palmid, atmosfäär

Day 2

Barcelona pea

Sõime, tegime ühes välikohvikus õlled ja naised jõid Cava-t, ning võtsime suuna Nou Camp staadionile. Ostsime mängu piletid. Meie Tönisega valisime alt teise tsooni ja maksime ühe pileti eest 65€, teised valisid ülemise tsooni 30€.

Eins: Tõnisega läksime staadonimajas Asuvasse FC Barcelona muuseumi. Pilet oli vist 11,5€. Uudistasime eksponaate, tegime pilte eelmise aasta meistrite liiga karika juures ja läksime istusime staadioni tribüünile. Ei tahtnudki sealt kohe ära minna, rääkisime niisama juttu ja äkki astus all staadionile Ronaldhino. Kiiresti fotokad välja ja filmima. Ma hüüdsin üle staadioni RONALDHINOOO, Ta tõstis käed üles. See oli minujaoks selle päeva lagi. 2 kordne maailma parim jalgpallur ikkagi kuulis mu häält. Seal toimus mõne hetke pärast mingite karikate jagamine, millest meil aimugi ei old. Igaljuhul karika said karkudega kõndiv Messi, Zambrotta, Thuram ja Ronaldhino.

Nou camp euroopa suurim jalgpallistaadion

Merke: Läksime ringi kolama. Suureks üllatuseks nägime pargis nii palju papagoisid vabalt ringi lendamas. Ostsin kaheksajala konservi ja pärast hotellis mugisime seda saiaga. Jos Miios.

Day 3

Alustasime akvaariumi ja Imax3D kino külastamisega. Nägime oma silmadega esmakordselt haisid ja igasugu värvilisi mereelanikke. Imax kinos käisime 2-el seansil. Esimene oli 3D formaadis. Läbi prillide vaadatuna tundus, nagu oleks ise filmi sees. Teisel seansil lasti kuppel-kinolina ette ja pilt oli niisuur, et silma vaatenurgast jäi väheks. Pärast kiirustasime jalkale.

Akvaariumis

Elu esimene 3D elamus

Merke:Pärast esimest filmi läksime naised poodidesse ning mingit söögikohta otsima. Tänavapeal on võimatu kõndida näljase näoga sest kõikides restoranides ja kohvikutes on töötajad tänaval, kes tahavad, et sa just nende söögikohta sööma läheks. Lõpuks leidimegi söögikoha, mis meile meeldis ning sõime kõhud kebabist täis.

Eins: Nou Camp staadion. 25.11.2006

FC BARCELONA – VILLAREAL

Kella 17.30 ajal hakkasime minema staadionile. Teel metroost staadionile jäi FC Barcelona koondise hotell. Meie mineku ajastus oli läinud kümnesse, sest just meie sinna jõudes hakkasid mängijad bussi minema. Sinna oli kogunenud päris suur hulk fänne. Mängijate bussiminemist saatis loomulikult kisa ja välklampide sähvimine. Staadioni juurest ostsime salle, märke, särgid ja palli. Meie tribüün oli üsna all ja vaade ülihea. Me ei tea keda mälestati, aga jalka algas leinaseisakuga. Mäng oli selline mida Barcelona mängijad paistsid väga nautivat, eduseisus olles tundus, et nad isegi lustivad väljakul. Ma olin Tönisele enne mängu öelnud, et tahaks penaltit näha ja esimese värava lõigi Ronaldhino penaltist. Teine poolaeg hakkas Barca ründama sellele väravale, kus me istusime. 2-0 Tegi Gudjohnsen peaga, 3-0 oli Inesta imeline ühepuutevärav, hüppelt kahe jalaga virutades, aga see kuidas lõi Ronaldhino mängu 4-da värava lõi, oli maailma ilusam värav ültse. Olin enne pidanud maailmailusamaks väravaks Rivaldo käärlööki. Praegu hotelli toas Barca Tv-d vaates näidati Ronaldhino löödut, kõrvuti Rivaldo omaga. Ronaldhino sai söödu, vöttis selle rinnaga omaks ja virutas palli ülepuusa käärlöögiga sisse. Olen väga õnnelik, et nägime seda oma silmadega ja olime osa sellest juubeldavast publikust. Kogu Nou Camp laulis: ROO NAL DHINOOO,ROO NAL DHINOOO… Sain kõik 4 väravat ka digikaga filmile. Kvaliteet pole kõige parem, aga et, ikkagi ise filmind sellised hetked, …on ikka uhke tunne küll. Selle nimel olin rabanud päästeameti kõrvalt ka ehitusel tööd, aga ma hindan, et see emotsioon on seda väärt olnud. Ülekõige olgu Jumalale tänu ja kiitus!!! Ja minu kallikesele musi, kes magab siin hotellis mu kõrval magusat und. Kell on kohaliku aja järgi 01.27, ma kobin ka nüüd magama. Aa jah, Merke oli ka väga vaimustatud mängust ja ütles, et Ronaldhino on ikka haruldane talent. Muidugi on, mitte keegi pole mänginud jalgpalli, nagu tema! Nii nagu Tema seda teeb, lustlikult ja heade tulemustega. Kirjutan siia lisaks asjade hinnad, nagunii see on üks, mida küsitakse. Pall:20€, särk 30€, sall 10€, märk 1€, staadionil coca ja popcorn 6€

Jalkal

DAY 4

Alustasime külastust Barcelona sümbolile, Sagrada Familia katedraalile, mille oli ehitamist oli alustanud kuulus arhidekt Gaudi. Võimas ja loominguline! Seal lähedal einestasime ühes tänava äärses kohvikus. Eineks olid väiksemad kaheksajalad. Eestimõistes küllaltki gurmaanilik, siinmaal aga tavaline eine. Sealt suundusime Gaudi parki. Park on lausa paradiislikult ilus, aga selline massiivne turismindus ja sagimine, oli tundus piiravat seda, mis pargil anda oleks. No mis ma kirjutan??? Ise oleme ju ühed, neist turistidest. Aga jah, majad ja skulptuurid olid väga lahedad. Majad sarnanesid tõesti piparkookidega, milledel glasuurkatused peal. Loominguliselt mosaiikis.

Sagrada Famila

Merke Gaudi pargis

Gaudi piparkoogimajakesed

Tulles hotelli läbisime veelkord La Rambla. Täielik kultuuriśokk. Võrratu kuidas üks tänav, võib sõna otseses mõttes elada. Rohkelt tänavakunstnikke, kelle annetel ja fantaasial ei paista olevat piire. Endale jõukohaselt üritasime neile ka raha anda. Nemad on ju need, kes loovad meile reisielamusi! Grazias!

Tänavakunstnikud La Ramblal

DAY 5

Rentisime rattad, meie võtsime tandemi. Kimasime läbi loomaia, triumfi kaare ja siis Tibidabo mäe, mis on Barcelona kõrval kõige suurem mägi. Oli 24kraadi sooja. Mäkke tõus oli väga kõva üritus, meil oli tandem ja võib arvata, kes suurem osa väntas 😀 Vahepeal sõitmise asemel kõndisime. Mäe otsas oli väga ilus kirik ja lõbustuspark, mis oli suletud. Kiriku legend räägib, et kord oli saatan tulnud jumala juurde ja kaubelt, et jumal annaks Barcelona talle ja saaks vastu, kõik muu. Jumal polnud kaupa teinud ja selle eest tänutäheks ehitanud Barcelonalased mäe otsa tolle kiriku. Igaljuhul oli väljast, kui seest väga ilus. Mäelt alla sõit oli aga mega elamus, kurviline tee ja rattas veeres seal ikka päris julma hooga. Väga lahe rattastega oli La Rambalt alla sõita. Tandem on ju päris romantiline rattas, osta või endale päriseks. Viisime rattad renti tagasi ja Barcalonettasse, Passeig de Joan Borbóle sööma. Sõõk oli tõesti väga hea ja Vahemere äärse maa iseloomulik. Suured krevetid, merekarbid hästi valmistatud riisiga. Grazias!Maksis 10 – 15 € inimesele ja oli väga maitsev, et viskasime igaüks € tippi ka.Võtsin tagasitulles poest pudel Cava-t ja läksime loomaia juurde mammuti kuju juurde parki. Tegime niisama nalja ja tahtsime Trimfi värava poolt pargist välja minna, aga seal olid juba väravad kinni pandud. Ege ja Merke mahtusid värava vahest, aga Eins ja Ahto ronisid üle. Sellega sai päris palju nalja 😀 Kolasime tükk aega mööda kõrvaltänavaid, pildistasime seintelt graafiteid. Oli soe öö ja meil oli mõnus olla.

Meie punt loomaaia juures

Tibitabo mäele sõites väike joogikas

Vaade Barcelonale Tibitabo mäelt

Ratastega Ramblal

DAY 6

Mountjuic, mägi millel on 1992a olümpiaküla. Seal asuvad ka purskaevud, mis paraku praegu ei töödanud ja meil jääbki see sseekord nägmatta. Staadionil oli palju kasse ja väljast statat renoveeritakse. Paistis, et keegi neid sealt ära ei aja, samas kassi kuse haisu, nagu ka kusagil ei tundnud. Olümpia külast tulles lõikasid töölised hekki ja üks neist tegi kassihäält. Egele see väga meeldis, ütles, et inimesed on ikka toredad. Pärast jalutasime kahekesi ringi La Ramblal. Käisime turul, jõime maitsvaid puuviljakokteile ja sõime päris maitsvat sööki. Külastasime vahakujude muuseumi, mis üllatas. Arvasime, et seal on ainult seisvad vahakujud, aga pea igas ruumis oli liikumis andurid ja kui sinna ruumi sisenesime hakkas temaatiline muuusika, või heli mängima ja mõnes läks käima tõeline näidend. Muuseumis oli rahvast väga vähe ja see oli meie õnneks, sest vastasel korral oleks iga ruum koguaeg elanud. Meelde jäi panga röövi episood, kus Bonny ja Clyde meeskond oli äsja maha kõmmutatud pankuril oli peas auk ja veri voolas sõna otseses mõttes. Siis tähtede sõja teemaline tuba, kus mul tuli kohe meelde töökaaslane Lemps päästekast, kes on iilge ulmekate fänn. Ostsime sealt mõlevad väga coolid Gaudi T-särgid. Mees kes seal teenindas jätties endast väga hea mulje. Selline suursugune mees oli. Hotelli poole tulles läksime mööda puit jalakäijate silda Moll`deEspanyasse. Istusime niisama mereääres pingil ja astusime läbi kaubakeskusest. Seal oli vääga seffe poode. Merke ostis ühe suuga särgi. Õhtul tegime kahekesti romantilise õhtusöögi Port Vellis ühes välikohvikus. Sõime tõelist meremoluskit. Ja parast üheni õõsel chillisime palmide all pingil. Väljas oli väga soe. Meil oli nagu romantika. Luuuv.

Lootustandvad atleedid

Turul

La Rambla

DAY7

Eins: Otsustasin loomeda mitte minna, Otsisin selle asemel erotica muuseumi üles. See polnud midagi erilist. Mingid vanad pildid ja savist seksisteenid kusagilt hiidsetelt hoonetelt. Ainus vaadavat asi oli pukk naistele, ei midagi rohkemat. Otsisin üles ilusa Gaudi maja ja glasuurmosaiigist pileti kassad. Veetsin aega La Ramblal. Sellest tänavast nagu ei oska kuidagi ära tüdineda.   Klõpisisin hulga pilte ja tulin hotelli magama. Tönis helistas mingi kella 8 – 9 ajal ja kutsus palmide allee vahele, trinkisime seal veini ja läksime Ramblale. Viskasin La Ramblal ise ka paar hundiratast. Kuulasime tänava kohvikus indiaanlaste muusikat ja pärast möõda La Rambalt hotelli poole tulles nägime kuidas aerosoolikunstnik pilte valmistas. Meile Merkega see väga meeldis ja ostsime ühe pildi, mis valmis meie silme all. Tulime selle värskelt valmistatud mööda La Ramblat, värsket aerosooli lõhna levitades.

Poisid tänaval vutti mängimas

La Rambla

Barcelona poed

Merke: Eile käisime mina, Ege ja Kadiga loomaaias. Loomaaed väga suur ei olnudki kuid huvitavaid loomi oli palju. Kõige rohkem jäidki vist meelde defiined, rääkiv papakoi, pingviinid ja loomulikult kaelkirjak. Nägime oma silmaga ära delfiinide show, mis oli fantastline. Hämmastav kui targad nad ikka on ja nii südamlike nägudega. Kananahk tuli ihule kui nägime neid erinevaid trikke tegemas. Fantast. Väga lahe oli see ka, kui papakoist mööda jalutasin ja enda imestuseks kuulsin, et t ütles mulle vastu: hola. Alguses oli at nii tagasihoidlik ja vaikselt vastas at pärast muutus see hola juba suureks kisaks. Õpetasime talle oma nimesid ka mida ta vaikselt järgi kordas see peale hakkasime naerma ja tema omakorda matkis meie naeru. Meil oli ikka väga lõbus. Üldiselt meeldis loomaias see, et ei olnud suuri trelle ja väikseid puure vaid palju oli lahendatud kraavidega.

Õhtul läksime linna peale hängima. Jõime välikohvikus veini ja kuulasime indiaanlaste muusikat. Tagasi jalutades La Rambla tänaval jäi silma kunstnik kes aerosoolidega valmistas looduspilte. See võttis sõna otseses mõttes tummaks. Enda üllatuseks avastasime et at hakkas tegema meie köögi värvidega pilti. Mida rohkem at seda tegi, seda rohkem meile meeldima hakkas ja ära ta ostimegi. Saime oma pildi valmimisest ka fotosid ja videoklippe. Tulime mööda La Ramblat erilise rõõmuga alla, käes spraylõhna levitav, ainulaadne värske maal

Viiamse õhtu veins

Aerosoolikunstnik. See maal on meil nüüd kodus

Day 8

Käisime pärast hommikusööki turul, Ostsime 2kilose vinnutatud lihakäraka ja 7kangi vorsti. Ahto ostis mitu suurt vähki ja mingi ulmelise välimusega mereeluka. Läksime shoppasime Meremagnumis ja läksime oma juba omale tuttavaks saanud tänavakohvikusse sööma.

Ahto krabi kauplemas

Istume praegu lennuki tagareas ja lendame kusagil Püreneede kohal. Äsja jätsime läbi lennukiakna hüvasti tuledes Barcelonaga, vaatasime tuledes linna ja mõtlesime, et seal kusagil on tänaval need kunstnikud kes meid ahetama panid, see söögikoha kelner, kes meid juba oma sõbraks kutsus ja palju palju muid elamusi. Rongiga linnast lennujaama sõites ei jõudnud me perekond Järvelatega pileteid osta ja nii algas jäneste sõit lennujaama. Tõesti me põdesime vahele jääda, trahv oleks olnud 40 euri. Vagunis hakkas mängime üks mees pasunat, einsil oli see viis tuttav, ning ta hakkas kõvasti kaasa laulma ja teenis tänavakunstnikuna oma esimesed sendid.

Merke blogi klõpsimas

Lennukis teiste eestlastega aerosoolimaale näitamas

Üritaks kirjutada nüüd midagi Barcelona kohta :

Kui fooris põleb jalakäijatele punane, aga autot ei tule, siis on tavaline asi üle tee minna. Kiirabi, politsei ja päästeamet kihutab öösel läbi linna sireenid uilates, isegi kui tänav tühi on. Palju vaatamisväärsusi, isegi viimasel päeval läbi La Rambla jalutades kohtasid ikka mõnda uut tänavakunstnikku keda enne näinud poldnud. Graafitid, graafitid, graafitid. Barcelona on boheemlaslikult vaba linn. Väga hea kliimaga. Keskmine temperatuur meie seal veedetud nädalal oli päeval 20 – 24, õhtuti 17 – 18 kraadi. Tavaliselt üle keskõõ jalutasime La Rambal, või istusime pargis palmide all. Nüüd ootab meid ees jälle argipäevane Eesti elu. Aga me teeme tööd, püüame olla usinad ja siis reisime jälle, jälle, jälle…

Rubriigid: Reisid. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.