Slovakkia mägedes

Slovakkia

Alguses plaanisime rentida väikebussi ja minna omal käel. Siis ütlesid teised ära ja me jäime Tarks, Kossu, Bläda ja mina. Otsustasime minna oma autoga, aga siis ütlesid Tarks ja Kossu ka ära. Me Blädaga tahtsime ikka minna ja siis otsustasime, et lähme reisibüroo kaudu. 19 veeb hommikul sõitsime välja. Sõit oli pikk (30h) ja vastik. Katsusin sellest üle olla ja leidsin end mõtlemas, et eestlasi veeti kunagi loomavagunitega Siberisse ja neid ootas tookord ees karm elu. Mõte, et meid ootab ees palju läbielamusi mägedes aitas seda räiget sõitu kannatada.

Lisaks pikale teekonnale tuli taluda neid joogiga liialdanud Tartu marakratte

Esmaspäeva pärastlõunal jõudsime hotelli. Pidime kohe esimesel õhtul minema mäele, aga teisel bussil läks Poolas rattalaager ja meie buss läks seda rahvast ära tooma. Kolasime linna peal ja sattusime ühte suurde hypermarketisse. Bläda oli väsind ja läks hotelli. Ma uurisin veel poodides talvespordi kama. Seal olid suured aled ja ma ostsin endale hea hinnaga mäeriided. Eesti rahas 870 eeki. Oli mega hea meel ja tänasin jumalat, et saan oma riietega mäele minna. (Olin enne töökaaslate Aare Sepa käest laenanud riided.)Blätsil hakkas hotellis kripeldama, et peaks laua ostma. Kimasime poodi tagasi ja ta ostis endale Salomoni laua ära. Rapla noored tulid ja ja aitasid klambreid laua peale keerata.

Bläda võttis uue laua voodi kaissu

Teisipäev. Hommik kell 08.00 sõitsime štrebske Pleso mäele. Mäe kõrgus oli 1840. Taevas oli vahepeal üsna selge. Tõstukiga üles minnes nägin, et mõned sõitsid otse tõstuki all. Mõtlesin, et proovin ka seda mitte ametlikku rada. Vahepeal sai päris palju ukerdatud, sest mõnes kohas tuli jala käia ja jalg vajus reieni lumme. Oi kus ma müttasin seal. Vahepeal oli suht abitu tunne. Kui lõpuks tõstukini jõudsin olin läbi läbi nagu Läti raha. Nägu tulipunane ja riided higist nõretamas. Mõtlesin, et viimast korda elus lähen sellisesse kohta.  See võttis niipalju aega ära, et pärast sai teha vaid paar laskumist. Viimase lasu tegime Tartu kuttidega sealt, kus 2004 a oli torm metsa maha kangutanud. štrebske Plesol oli ka kaks suusahüppe torni, kus oli aastaid tagasi peetud suusahüppe MM. Õhtul läsime kohalikku restorani sõõma. Õlu oli odav. Toit maksis enam vähem nagu Eestis, aga pool liitrit mahla 50 eeki.

Kolmapäev.Jasna, kõige suurem suusakeskus. Palju tõstukeid ja nõlvasi. Läksime tõstukiga üles ja mägi oli üleval pilvede sees. Hakkasime kambakesi laskuma. Ise ei näinud kuhu sõidamegi. Nähtavus oli  umbes 25m. Sattusime lõpuks väga põneva pika ja kurvilise raja peale.  Jõudsime alla, seal mängis mingi Dj haussi. See oli selline kõva rokk tunne me sees. Enamus päevast sõitsimegi kõik kambas koos. Pärast läksid mõned sööma, me Kaitsi ja Ilvesega ei taht aega kaotada ja sõitsime edasi. Kell hakkas 3 saama ja me olime Ilvese ja Kaitsiga ikka väga kaugel meie parklast. Hakkasime kaardi järgi kiirustama oma parklasse. Läbi metsateede ja igasugu sittade radade kaudu me sinna lõpuks jõudsimegi. Õhtul käisime Silveri ja Blädaga mingis Popradi kohvikus söömas ja pärast vaatasin toas jalkat. Mängisid Barcelona ja Chealsea. Lahe päev oli!

Jasna

Kohtumine klassivend Andrus Bonderiga

Rapla noored poisid Matis Maltsar ja Stenver Salu

Neljapäev. Ski Plejsy. 912 meetri kõrgune jäine ja igav mägi. Ei olnud selliseid põnevust pakkuvaid radu, olid vaid erineva kaldega nõlvad. Sõitsin 2 korda lauaga ja üldse kohe ei meeldind. Tuli meelde, kuidas aasta tagasi olin Kuutsekal samasugusel jäisel mäel selja puru kukkund. Läksin rentisin suusad. Suuskadega oli vähe kindlam tunne. Hoopis teised lihased tõõtasid. Õhtul istusime Tartlaste toas ja nad jõid kohalikku Ummi. Ma ei pidanud joogist lugu ja läksin varem magama.

Mustlaskülast mööda sõites

Reede. Lomnica!!! Kõige kõrgem mägi –  2634m. Me pidime minema Jasnasse tagasi, sest ilmateade oli lubanud viletsat ilma ja Lomnicale lastakse ainult ilusa ilmaga. Hommikul tõmbasin hotellis kardinad eest ja jeeees, ilm oli mega hea. Lomnicale jõudes läksin lumelaua saapaid laenutama. Seal oli 3 laenutust. Esimeses öeldi, et ID kaardiga ei saa, nad tunnustavad vaid passi. Teises 44 number saapaid ei olnud. Kolmandas olid saapad, aga ID kaarti ei tunnustanud. Tükk aega kauplesin, aga mees oli kui tammepuust. Ütles, et ei saa ja kõik. Ma mõtlesin, et jumal ma ei lähe siit majast ilma saabasteta välja. Kauplesin ja kauplesin  ja mees andis lõpuks ikkagi saapad 🙂 Läksime Blädaga kohe mäe tippu. Mega võimas vaade oli. Ei tahtnudki kohe alla sõita. Olime seal umbes tund aega. Helistasin oma kalli naisukesele ja ütlesin talle, et armastan teda. Meist 50 -70 m kaugusel oli üks mägikits. Ülemine nõlv oli nii mõnusa laskumisega, et me Blädaga olime terve päeva seal. Mekkisime Mintu viina, tegime videosi ja mõlisiesime üksteise kallal, et kumbki ei oska filmida 😀 Sõime mäeotsas kohvikus, võtsime nats päikest ja chillime niisama. Õhtul oli nägu päris punane. Kell15.30 pidime võtma suuna alla bussi juurde. Sinna viiv rada väga meeldis. Sellel rajal oli üsna ekstreemseid kohti, kuna kaljunukid olid lume alt väljas ja nendest mööda manöövedamisega oli tükk tegu. Mis siin salata, ega me seda lumelauda, sinna kuhu tahaks, just juhtida ei oska veel.  Vat, see päev oli ikka tõeline laks. Õhtul jõume hotellis ja läksime kohalikku ööklubisse, kus enamus olid eestlased.

Lomnica

Kits Lomnical

Lomnica nõlval

Laupäev. Asjad olid juba koos. Hommikusöök ja siis hakkasime sõitma. Sõitsime Jasna poole, kus oli mäe sees rohkem kui kilomeetri jagu koopaid. Päris lahe elamus oli.

Koopa käikudes

Siis käisime terminaal vee basseinis. Maa alt tuleb soe vesi. temperatuur umbes +40 ¤. Päris lahe oli seal, sest ümberingi oli lumi ja talv. Kuum vesi tegi lõdi olemise. Seal olid küll kirjad ka väljas, et teatud aja pärast peab basseinist väljas jahutamas käima. Ostsin sealt veel igasugu juuste. Neid nad oskavad tõesti teha. Pühapäeval 18.00 ajal jõudsime tagasi. Kallis naisuke tuli vastu. Kodus ootas ta valmistatud söök ja tort. Isegi kass Timmu, va ülbik, näitas välja, et tal oli hea meel mind jälle näha. Nüüd on jälle hargielu. Tuleb teha tööd ja teenida raha. Siis saab jälle midagi põnevat orgunnida.

Rubriigid: Reisid. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.